Nu har jag äntligen börjat med att ta endast en hydrokortisontablett varje morgon. I 22 år har jag tagit kortison 3 ggr om dagen. Det betyder 23.760 ggr. Det gällde att inte glömma tablett 2 och 3, 1:an togs på morgonen med Levaxinet och är därför lätt att komma ihåg. Jag gjorde så att tablett 2 och 3 togs vid lunch och middag för att de inte skulle glömmas bort. Jag lyckades glömma ändå.
Plenadren innebär en ny frihet i mitt liv. Lunch och middag när jag vill och tabletterna behöver jag inte tänka på. Det är så skönt att slippa titta på klockan. Jag hade tom en klocka med larm kl 12 och kl 18.
Hur mår jag då på Plenadren? 
Jag slipper svackorna jag hade vi kl 11-12:30 och 16-18:30. Förut var jag tvungen att planera in svackorna i mitt liv. Ingen ansträngning runt dessa tider. Nu kan jag glömma det. Mycket skönt. Jag har nu tagit Plenadren i 5 veckor. Jag mådde lite konstigt i början men det har succesivt gett med sig. Jag hoppas att alla som vill kan få möjlighet att börja med Plenadren.
 
Hälsningar
Eva

1 kommentarer

Helen jonasson

26 Jan 2015 20:34

Hej vad roligt att Plenadren funkar så bra. Hur löser det sig ekonomiskt eftersom den inte är rabatterad , bekostar alla landsting den kostnaden?

Kommentera

Publiceras ej