Hej allesammans!

Nu är det 2014 och mycket har hänt på fronten gällande Addisons sjukdom sedan jag fick min diagnos 2009. Jag heter Caroline och kommer att vara delaktig i denna blogg. Jag var med i starten när jag blev diagnosticerad, så jag ser fram emot detta mycket. Som jag skrev har det hänt mycket gällande Addisons sjukdom sedan några år tillbaka. När jag fick min diagnos ställde sig väldigt många frågande till vad detta var. Framför allt blev jag förvånad över hur lite vården visste om denna sjukdom. Idag, fem år senare, upplever jag en helt annan förståelse. Det arbete Addisonföreningen gör för att öka kunskapen om denna sjukdom tror jag spelar stor roll. Att vi informerar, berättar och förklarar för människor i vår närhet gör att kännedomen ökar.

Det vore roligt om vi kunde få en bra fart på denna blogg. Om du läser, skriv gärna en kommentar eller två. Tillsammans kan vi stötta och hjälpa varandra och komma med tips. Jag tror att det finns fler ute i landet som behöver stöttning och råd och tips, allt från medicinering till hur man ska hantera vanlig vardagsstress. Självklart kan du alltid gå in på forumet på Addisonföreningen också!

Ha en fin dag!

/Caroline

2 kommentarer

Sylvia

04 Jun 2014 23:25

Hej
Ligger på sjukhus. Har varit så trött att jag nästan sovit dygnet runt.
Nu har de hittat felet tror man. Addisons sjukdom. Jag får dropp natriumklorid och har fått kortisonspruta i droppet. På några timmar så har mitt liv vänt. Jag är vaken. Har inte ont i magen. Har inget tryck i huvudet. Kanske har dom rätt. De ska forska lite mer men just nu så är jag glad.

Caroline

30 Jul 2014 11:03

Hej Sylvia!

Förstår din känsla, att äntligen få hjälp!! Jag hoppas det har gått bra för dig. Hur mår du nu?

Caroline

Kommentera

Publiceras ej