Jag funderar, funderar och funderar på hur man ska få in bidrag till föreningen! Denna månad har vi fått in 30:- och då i samband med att vi lottar ut ett presentkort ifrån ExtraFilm.se. Vi har även fått in 600:- i samband med en gåva ifrån en begravning.

 Har någon ideer får ni mer än gärna lämna dom... Att annonsera i tidningar är ingen idé eftersom det skulle ruinera kontot.

Nu hoppas jag på att försäljningen av våra nya T-shirtar ska gå bra! Varje t-shirt kostar 179:- och då tjänar föreningen 25:- på varje t-shirt. Målet med dessa är att göra logotypen och webbadressen kända (dessa är tryckta på tröjan) och även att få in några kronor till föreningen. Nedan ser ni ryggtrycket till vänster och brösttrycket till höger. Under veckan ska vi fotografera tröjorna hos www.bennyottosson.com och publicera dem på addison.se   /Martin

2 kommentarer

Anonym

15 Sep 2009 09:08

Skulle vi kunna arrangera lotteri? Jag skulle kunna tänka mig att skänka en tavla som vinst. Kanske andra föreningsmedlemmar också pysslar med något som kan bli vinster? Virkar, stickar, tillverkar smycken eller håller på med något annat hantverk. Kanske kan vi få något företag att skänka någon vinst också i så fall? Om vi är många som vi delar upp lotterna mellan så behöver kanske var och en inte sälja så många lotter?

Martin

15 Sep 2009 09:26

Lotteri är en bra tanke! Ett litet hinder är att jag har provat med bidrag. Vi får har fått in tre bidrag på två utlottningar. Vi fick in totalt 600:-fördelat på två personer när vi lottade ut en duschblandare för 1400:-.



Nu idagarna har vi fått in 30:- från en person vid utlottningen av ett presentkort ifrån ExtraFilm. Jag tror nästan att föreningen får in mer om man lägger ut grejerna på Tradera.se. Jag vet att du målar oerhört vackert och vi tar tacksamt emot om du vill skänka en tavla till oss. Frågan är bara om vi ska fortsätta med att lotta ut bland de (den) som skänker bidrag eller om man ska lägga ut det på Tradera?



Båda vinsterna är skänkta ifrån företag.

Kommentera

Publiceras ej