Ofta hör man hur dåligt vården fungerar, men jag vill ge lite extra beröm till en läkare jag haft kontakt med. Ni har säkert hört talas om honom och några av er har kanske träffat honom. Jag har haft lite frågor angående Addisons sjukdom och har mailat professor Olle Kämpe i Uppsala angående det. Varenda gång har han svarat mig, om inte samma dag, så senast dagen efter. Är inte det fint gjort? Kanske kan man tycka att det är en självklarhet, men med de erfarenheter jag har av vården hör det till ovanligheterna. Jag är tacksam för snabba svar i alla fall! Gör man så, kan man gott få lite cred för det!

/Caroline

2 kommentarer

Martin

18 Aug 2009 19:39

Den som får Olle Kämpe som sin läkare är verkligen lyckligt lottad. Han är professor inom endokrinologi och Sveriges Mr Addison.

Anonym

19 Aug 2009 15:19

Jag träffade honom när jag låg på akuten. Trevlig!



Det borde vara så självklart med trevliga doktorer, men visst blir man glad när det händer :)

Kommentera

Publiceras ej