Det här med stress och Addisons sjukdom är ju lite lurigt. Själv reagerar jag rätt starkt på psykisk stress, känner mig sällan helt 100. Ibland vet man ju med sig att man har mycket att göra, det kan vara mycket på jobbet, stressigt hemma, tider att passa och you name it. Vissa perioder fungerar det bra och vissa perioder fungerar samma stress mindre bra. Så lever ju de flesta människor, men jag får känslan av att många med Addisons sjukdom inte klarar stressen lika bra. Det tar på mer och det tar längre tid att återhämta sig.

Jobbar ni heltid och har ni många bollar i luften trots sjukdomen? Min erfarenhet så långt är att jag fått sålla bort en hel del, mer eller mindre mot min vilja. Hälsan måste dock få gå först, samtidigt som det känns frustrerande att kroppen inte alltid orkar med samma sak som viljan.


Må gott och ta hand om er!



Kommentera

Publiceras ej