Jag har varit i kontakt med Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg. De har nämligen kortisonbrickor i metall och kort som visar på att man har en sjukdom och behöver kortison vid en olycka. De hänvisade mig vidare till medicinavdelningen på Pfizer i Stockholm som tillverkar brickorna och korten. Efter några telefonsamtal ska de nu skicka mig brickor! Vi får se hur de ser ut och vid förfrågan kan vi dela ut dessa till personer med Addisons sjukdom.

Här kommer en bild på kortisonbrickan! Det står samma text på brickan som på den gula skylten om ni kan läsa den lilla texten. Jag är övertygad om att detta är brickan ni sökt efter!!! Vi har fått den gratis ifrån Pfizer och vill därför inte sälja den i vår tur. MEN, vi tar gärna emot ett litet bidrag till föreningen istället. Beställning görs via [email protected] och betalningen sker enklast via http://www.addison.se/lamna-bidrag.asp eller BG 5969-7011. /Martin


4 kommentarer

Caroline

06 Sep 2009 09:39

Vad bra! Det skulle ju underlätta enormt, dessutom ge lite trygghet!

Cecilia

06 Sep 2009 18:20

Åh vad bra! Jag har letat efter en sån själv! Precis som Carloline säger skulle den ge extra trygghet!

Karina

06 Sep 2009 19:35

Kanon, Martin! Sån skulle jag vilja ha.



/Karina

Martin

07 Sep 2009 18:00

Så fort brickorna kommer ska jag ta bild på dem och visa er hur de ser ut.

Kommentera

Publiceras ej